Schiphol lanceert programmatic aanbod voor DOOH – met technische begeleiding door Windside Digital

Schiphol heeft onlangs haar mediaruimte beschikbaar gemaakt op programmatic platformen voor digitale out-of-home (DOOH) media. Adverteerders kunnen nu realtime en geautomatiseerd advertentieruimte inkopen op de digitale schermen op en rond de luchthaven. Windside Digital heeft dit traject namens LDSK begeleid.
Als DOOH specialist en specialist programmatic DOOH advertising heeft Windside Digital een centrale rol gespeeld in de realisatie van dit project. Wij zorgden voor de het project management tussen de partijen binnen en buiten (LDSK) Schiphol. Door deze uitrol is Schiphol nu aangesloten op het pDOOH (programmatic Digital-out-of-Home) ecosysteem en is hiermee klaar voor datagedreven, flexibele en schaalbare campagnes.

Techniek als fundament
De kracht van programmatic DOOH ligt in de combinatie van bereik en precisie. Maar achter deze innovatie schuilt een complex technisch systeem. Windside Digital heeft geholpen bij het inrichten en realiseren van een schaalbare en toekomstbestendige inrichting van de systemen, waarbij performance, betrouwbaarheid en veiligheid vooropstaan.

In opdracht van LDSK
Windside Digital trad op als strategisch adviseur voor Schiphol en introduceerde LDSK om haar dynamische (plannings)platform en technische expertise. Een goede en intensieve samenwerking tussen Schiphol, Windside Digital en LDSK heeft geleid tot een goed werkende oplossing die klaar is voor de toekomst en het Schiphol netwerk van reclameschermen ontsluit voor de hele digitale advertentiemarkt.

Over Windside Digital
Windside Digital is gespecialiseerd in de techniek achter DOOH en ook programmatic advertising. Wij ondersteunen exploitanten bij het bouwen en optimaliseren van hun technische infrastructuur voor digitale media.
Meer weten over onze aanpak? Neem gerust contact met ons op.

KlantLDSKRol WindsideConsultancy, Project ManagementLocatieSchiphol AmsterdamJaar2025