Informatie en impact op de randvoorwaarden

Welk scherm je ook bekijkt, het primaire doel is het trekken van de aandacht en het uitzenden van informatie. Die informatie kan worden ingedeeld naar drie typen eigenaars, die elk hun eigen specifieke randvoorwaarden stellen aan de vereiste digital signage technologie om adequaat te kunnen uitzenden.

Drie typen eigenaars

  1. Media eigenaar
  2. Merk eigenaar
  3. Informatie eigenaar

De Media Eigenaar verkoopt of verhuurt de zendtijd op zijn schermen ten behoeve van reclame voor derden. Daarmee hangt er De Media Eigenaar verkoopt of verhuurt zendtijd op zijn schermen ten behoeve van reclame voor derden. Voor de media eigenaar is het van belang dat zijn schermen het altijd doen, altijd online zijn om content te wisselen, er goed uitzien en lang meegaan, ook op schermonvriendelijke locaties. Er wordt immers betaald voor de uitzending.

De Merk Eigenaar laat op zijn schermen eigen producten zien of de in zijn winkel verkrijgbare producten van andere producenten. Omdat er geen partijen zijn die betalen voor de uitzending wordt het functioneren als minder kritiek gezien, maar het voegt wel direct waarde toe aan de verkoop en de beleving in de winkel.

De Informatie Eigenaar verstrekt bepaalde informatie aan klanten, patiënten of bezoekers om het wachten te veraangenamen, te informeren over vertragingen, bewegwijzeren op beurzen en evenementen, etc. Het moet de ontvanger blijer maken, de weg wijzen, tevreden houden of aanzetten tot actie.

MEDIA EIGENAAR

  • Hoge brightness van het scherm, vaak in buitenruimte / publieke ruimte
  • 24/7 zenden
  • Bigger is better 
  • Hoge beschikbaarheid waar voor betaald wordt
  • Geschikt voor alle weersomstandigheden
  • Altijd online met stabiele verbindingen
  • State of the Art Content Management Systeem, aan te sluiten op online advertentiemarkten
  • Security is key
  • Routing, switching en IT hebben een sleutelrol
  • Toepassing: langs de weg, op perron, aan pand, in stads- of winkelcentrum

MERK EIGENAAR

  • Heldere schermen 
  • 10-16 uur per dag zenden
  • Hoge schermconcentratie; meerdere schermen dicht bij elkaar.
  • Interaction-ready, d.m.v. touch, knop, camera etc.
  • Online op bedrijfsnetwerk
  • Mooier en afgewerkter is beter. Huisstijl belangrijk.
  • Soms: groot en impactvol
  • Integratie met ERP
  • Toepassingen: verschillende afdelingen in de supermarkt, order intake functie fastfood, retail(ketens) die eigen product aanprijzen, pushen aanbiedingen op basis van voorraadinformatie.

INFORMATIE EIGENAAR

  • Normale schermen (monitor kwaliteit)
  • Indoor
  • 8-10 uur per dag zenden
  • Basis Content Management Systeem
  • Interactie door middel van touch
  • Online op bedrijfsnetwerk
  • Net afgewerkt
  • Integratie met wachtrij systemen, publieke databases of streaming diensten (nieuws, tickertape, etc)
  • Toepassingen: wachtrij medische specialist, gemeentekantoor, wayfinding, evenementenlocatie.