Een digitaal scherm in je etalage of in je winkel, is een aantrekkelijke optie voor kleinere detailhandelaren zoals juweliers, boekhandels of cadeauwinkels die klanten op een innovatieve manier willen betrekken. Daarnaast kan het voor jou als retailer een mooie manier zijn om te concurreren met winkels die hier geen gebruik van maken. Digital signage in je winkel biedt het winkelend publiek een unieke kans om te communiceren, zoals productinformatie, merkupdates, promotieaanbiedingen of speciale evenementen. Door dynamische beelden in je winkel te presenteren, kunnen klanten een beter idee krijgen van de soorten producten die verkrijgbaar zijn en hoe deze in hun levensstijl passen.  

De interactie met je klanten vergroten door relevante content te tonen 

Een juwelierszaak zou bijvoorbeeld zijn scherm kunnen vullen met content waar spectaculaire stukken uit de collectie worden benadrukt, denk aan close-upfoto’s en details over specifieke items zoals hoeveel karaat goud of welke edelstenen er zijn gebruikt in het sieraad. Vele sieradenmerken gebruiken brochures om deze collecties te laten zien, maar door middel van digital signage kun je als retailer veel sneller je informatie up to date tonen aan je klanten. Een boekwinkel zou zijn scherm kunnen gebruiken om uitgelichte boeken met lezers te delen of speciale optredens van auteurs in de winkel aan te kondigen. Je kunt zelfs de auteur een stuk laten voorlezen, waardoor mensen direct gepakt worden in het verhaal! 

Meer verkoop en klanttevredenheid

Door digital signage te gebruiken in je winkel, kunnen deze kleinere detailhandelaren een interactieve ervaring creëren voor klanten die hen aanmoedigen om de artikelen in hun winkel te verkennen. Dit kan uiteindelijk leiden tot meer verkoop en een hogere klanttevredenheid. Bovendien vereist deze digitale aanpak minimaal onderhoud, waardoor ze een ideale keuze zijn voor bedrijven die een vleugje technologie willen toevoegen zonder er al te veel tijd of geld in te investeren.