In de vastgoedsector loop je als makelaar continu het risico om achterop te raken als het gaat om technologische ontwikkelingen. Daarom is het belangrijk dat je blijft innoveren, waarbij gebruik kan worden gemaakt van nieuwe technologieën, zoals digitale schermen in je etalage. De meeste makelaars zijn zeer actief op social media, waar ze een bepaalde online doelgroep aanspreken. Echter zijn er ook mensen die geen gebruik maken van social media. Deze mensen lopen langs je makelaarskantoor (bijvoorbeeld na sluitingstijd) en worden nu geïnformeerd door a4’s die je uitprint en ophangt in je etalage.  Maar stel dat deze papieren versie wordt ingeruild voor een informatiescherm, in diezelfde etalage, waar je nog veel meer info op kwijt kunt? Jij als makelaar koppelt heel makkelijk de woningen uit Realworks of Pyber met het scherm, waardoor al het aanbod altijd up to date is. 

Schermen kunnen een aanzienlijke meerwaarde bieden voor zowel je kantoor als je klanten.  

De vijf grootste voordelen van het gebruik van digitale schermen in de etalage van je makelaarskantoor zijn:

  1. Direct doorplaatsen van je aanbod: Door de koppeling met Realworks en Pyber, wordt je aanbod accuraat en up to date weergegeven. Een wijziging in die systemen, resulteert in een wijziging op je scherm. Funda, je website, de schermen… allemaal in sync.
  2. Woningvideo’s: Een beeld zegt meer dan duizend woorden, en een video kan nog veel meer vertellen. Door woningvideo’s te tonen op digitale schermen, kunnen voorbijgangers snel en makkelijk een indruk krijgen van de woningen in verkoop. Dit kan hen aanzetten om meer informatie te verkrijgen of een bezichtiging in te plannen.
  3. QR Codes: Laat QR codes op je schermen zien die leiden naar de op dat moment getoonde woning. De klant heeft dan direct toegang tot je website en andere relevante informatie over de woning(en) die je aanbiedt!
  4. Social media content: Naast het plaatsen van content op Instagram en Facebook, kan je nu dezelfde content – zonder extra bewerkingen! – doorplaatsen op de schermen in je etalage. Geheel geautomatiseerd!
  5. Reviews van klanten: Tevreden klanten zijn de beste ambassadeurs van een makelaarskantoor. Door positieve reviews en testimonials van eerdere klanten te tonen, kunnen geïnteresseerde voorbijgangers deze ervaringen direct bekijken en een beter beeld krijgen van de service en kwaliteit die je kantoor te bieden heeft.
  6. Betere zichtbaarheid en attentiewaarde: Een goed geplaatst digitaal scherm trekt automatisch de aandacht van voorbijgangers. Door het tonen van interessante en relevante content kunnen potentiële klanten eerder geneigd zijn om daadwerkelijk te stoppen en het aanbod te bekijken.

Kortom, digital signage in je etalage is een innovatieve marketingtool die de kracht van sociale media benut. Door bestaande inhoud te integreren in dynamische schermen, kan je als makelaar potentiële kopers en verkopers direct bereiken en hun interesse wekken; ze kunnen er niet omheen. Met interactieve functies en opvallende visuals biedt deze benadering een effectieve manier om de aandacht te trekken en merkbekendheid te vergroten. Het is tijd om de mogelijkheden van digitale schermen te omarmen en je marketingstrategie naar een (nog) hoger niveau te tillen.