Een kijkje achter de schermen: maak kennis met Arnout Koning

Windside Digital is een full service bedrijf dat diensten levert op het gebied van digital signage, narrowcasting, audiovisuele toepassingen en hybride vergaderruimten. Maar vooral een bedrijf dat jou als ondernemer wil helpen om je bedrijf of merk zichtbaar te maken. En daar gaan Thijs Klaver en Arnout Koning ver in. Tijd om eens kennis te maken met deze mannen. Arnout trapt af.

Hoi Arnout! Vertel, wie ben je? Wat doe je?

Ik ben Arnout. Als ik niet werk dan ben ik druk met mijn gezin, fietsen, omgaan met anderen, lekker koken en eten .

Windside Digital is 2 jaar geleden opgericht. Samen met Thijs. Wij waren bij de notaris en dachten toen nog dat wij allebei hetzelfde zouden gaan doen  in dit bedrijf, iets wat de notaris geen goed plan vond.. We hebben nu wel een duidelijke rolverdeling, weten waar we verantwoordelijk voor en goed in zijn. Met Thijs is het een goede match.

Thijs regelt de operationele en financiële kant. Ik zit op business development en  sales. Mensen helpen en overtuigen. Verder ben ik een open persoon. Ik maak tijd voor familie, vrienden en kennissen.
Soms kijk ik een serie. Bij mij moet er altijd wat gebeuren. Ik wil dingen aanpakken, ergens mee bezig zijn. Ook in privé tijd: ik heb altijd in commissies gezeten, heb een OR functie bekleed op de school van mijn kids en ben voorzitter van de lokale zeilvereniging.

Wat moeten wij echt over jou weten?

Als ik zeg dat ik kan leveren, dan doe ik dat ook. Ik ga tot het gaatje. Dingen regelen. Ik kom altijd met een oplossing. Ik hou niet van bullshit. Als iets niet goed is, zeg het dan. En, als ik iets beloof, dan kan ik het maken!

Wat maak je dan? Ik bedenk oplossingen die werken voor onze klant. Diensten, apparatuur en installatie. Narrowcasting en audiovisuele oplossingen. De klant kan zo op een makkelijke manier content op schermen delen, zowel binnen als buiten.  De juiste content op het juiste moment.

In het content managementsysteem is veel mogelijk. Daar kunnen wij bij helpen. Een klant benut slechts een klein gedeelte van de mogelijkheden van zulke systemen. Wij weten hoe je hier meer uit kunt halen.

Wij helpen de klant bij de oriëntatie naar de juiste oplossing. Want als je dit zelf moet doen, dan zitten er een hoop haken en ogen aan. Je moet het juiste narrowcasting scherm zien te vinden en kopen. En dan moet je je nog verdiepen in de juiste software voor het op het scherm toveren van de juiste plaatjes en video’s. Van hardware naar software. Wij begeleiden de klant van oriëntatie tot implementatie. En met service. Wij houden de schermen in de gaten. Werkt een scherm niet of is het kapot? Dan kunnen wij het fixen. Vaak remote en meestal dezelfde dag.

Wat weten mensen niet over jou?

Ik heb niet zo veel geheimen. Wat mensen in de zakelijke wereld niet weten is dat ik al meer dan 20 jaar met een vriendengroep 1 keer per 2 weken een avondje samen eet. Telkens bij iemand anders. Een mooie traditie.

Waar word jij blij van?

Ik word blij van blije mensen. Van zeilen, windsurfen. Dat de kinderen succesvol en blij zijn. Ik hou van een goede bergwandeling. Lekker eten. En dat je kan doen wat je wilt doen.

Waarom kies je voor dit vak?

Het is een opeenstapeling van kansen die langskomen. Ik heb die kansen gepakt. Net als met dit bedrijf. Het is een kans die we gepakt hebben.

Wat was het leukste project dat je gedaan hebt?

De samenwerking met een startup was gaaf. Samen hebben wij leuke dingen gedaan. Een laadpaal met schermen. Jonge mensen, ambitie en veel is mogelijk. Dat heeft een mooie loyaliteit tussen beide bedrijven opgeleverd. Wij zijn strategisch partner. Als er een probleem of vraag is, helpen wij. Dat geeft veel positieve energie.

Wat is jouw visie op en gedachten over digital signage en narrowcasting?

Narrowcasting is een te smal begrip. Oorspronkelijk was narrowcasting de tegenhanger van broadcasting. Het communiceren van je bericht naar je medewerkers op schermen.

Het dekt niet de lading van waar wij ons mee bezig houden. Wij gebruiken digitale schermen om het bericht van de klant uit te zenden. Om voorbijgangers en bezoekers onder de indruk te laten zijn van jouw product. Dat kan met een standaard of een mega scherm. Net wat past bij jouw merk en visie.

Digital signage is een hulpmiddel dat steeds meer wordt ingezet. Overal worden schermen voor gebruikt. Het is een mooie manier om met je doelgroep te communiceren. Makkelijk in gebruik en het hoeft niet duur te zijn.

Wat zijn jouw drijfveren? Wat maakt deze branche zo uniek?

Alles wat we doen is direct zichtbaar. En dat weten wij. Daarom moet het altijd werken en bieden wij snel hulp bij vragen of storingen. Zodat jij als merk of bedrijf altijd zichtbaar bent.

Wij kunnen met digital signage waarde toevoegen aan je bedrijf of merk. Bij het  tonen van relevante content. Afgestemd op de interesses van je doelgroep, de voorbijgangers of je bezoekers.

Een mooie toepassing is bijvoorbeeld een touchscreen verwerkt in een tafel. Iedereen kent het standaard touchscreen van de McDonalds. Deze technologie is ook in andere branches waarde verhogend, maar wordt dan net anders toegepast. Tijdens je verkoopgesprek aan de touchtafel kan je samen door je productaanbod scrollen. Direct productinformatie op een mooi scherm kunnen tonen én de interactie opzoeken; dat is effectief!

Wat maakt jullie een gouden duo? En hoe profiteert de klant hiervan?

Wij vullen elkaar naadloos aan. Wij houden niet van bullshit. “What you see, is what you get”. Wij zijn allebei to the point.
“Thijs is duidelijk een ander type dan ik, maar het klikt en het werkt. Wij zitten elkaar niet in het vaarwater. Geregeld lekker eten, een borrel drinken  en de toekomst uitstippelen

En de klant? “Als ik een oplossing voor de klant heb ontworpen, dan kunnen we dat 100% waarmaken. Thijs zorgt dat het werkend wordt opgeleverd”.

Wanneer rijd jij tevreden naar huis?

Als er geen direct oplosbare eindjes zijn. Als alles gefixt is voor die dag. Ik ga naar bed als het rustig is in mijn hoofd. Alles wat vandaag moet, doe ik. Ongeacht de tijd. Waarbij voldoende tijd voor privézaken een must is.

De volgende keer interviewen wij jouw compagnon. Welke vraag wil jij aan Thijs stellen?

Wanneer ben jij een tevreden mens als het gaat om toekomst van Windside Digital?

Wil jij eens kennismaken met deze hardwerkende levensgenieter en specialist op het gebied van digital signage en audiovisuele toepassingen? Neem dan contact op met Arnout: arnout@windsidedigital.nl.

De volgende keer is Thijs aan het woord, de wederhelft van dit gouden duo. Wil je dit interview niet missen? Volg ons dan op onze Social Media kanalen.