Klant aan het woord: Laat je inspireren door het verhaal van TIG Sports 

Bas Middelkoop van TIG Sports vertelt enthousiast over de samenwerking met Windside Digital.  “Snelle levering, goede service & alles onder één dak. Dat maakt Windside Digital voor ons de juiste partij!” 

TIG Sports, dé organisator van grootschalige internationale sportevenementen zoals het WK Volleybal, Dutch Open en de Formule 1 Heineken Dutch Grand Prix, was op zoek naar vernieuwing en verbetering op het gebied van hybride werken en wilde nog meer professionaliteit uitstralen naar haar gasten. En daar weet Windside Digital alles van! 

We zijn in gesprek met Bas Middelkoop, de enthousiaste technisch producent. Al 6 jaar werkzaam bij TIG Sports en begonnen als stagiair bij dit mooie bedrijf. 

“Wij organiseren de grootste evenementen. Samen met een grote groep mensen maken wij flink wat uren om vervolgens toe te werken naar het hoogtepunt: de dag van het event”. Het is zo mooi om te zien dat we iets organiseren wat mensen leuk vinden, waar mensen op af komen en te zien dat ze het leuk vinden”.  

Waar had je bedrijf behoefte aan?  

“Wij zitten al een tijd in hetzelfde kantoorpand. Afgelopen april hebben wij het kantoor onder handen genomen. Wij willen dat iedereen het kantoor goed kan gebruiken. En wij willen ons goed presenteren en technisch goede hybride vergaderingen kunnen hebben met elkaar”. 

“Wij krijgen veel klanten, partners en leveranciers op bezoek. Via een scherm presenteren wij ons. Wij laten tekeningen zien, geven een presentatie en laten een sfeerimpressie zien van eerdere evenementen. Dan wil je gewoon dat alles goed werkt en je niet hoeft te stoeien met allerlei schermen en HDMI-kabeltjes.” 

“Wij moeten iets hebben wat makkelijk werkt, er goed uit ziet en snel werkt. En dat is gelukt. Wij zijn erg blij met het resultaat”. 

Wat heeft de oplossing van Windside Digital jullie gebracht?

“Wij zijn naar een wereld met digitale afspraken gegaan. Waar we eerst hoopten dat iedereen ons goed hoorde, is het nu echt perfect geregeld”. 

“Wij hebben 2 kamers ingericht voor conference calls. De geïnstalleerde camera laat de hele groep in de kamer zien en iedereen kan goed horen wat er gezegd wordt. Dit straalt de gewenste professionaliteit uit. Wij maken gebruik van een app waardoor we niet meer hoeven te klooien met HDMI-kabels. Je kunt nu ook heel gemakkelijk van scherm switchen zonder gedoe. In de app klik je aan welke scherm je wilt gebruiken en je kunt beginnen, supersnel”.  

Hoe ben jij met Windside Digital in contact gekomen?

“Ik ben niet betrokken geweest bij het voortraject, dat heeft een collega van mij gedaan. Nu heb ik contact met Thijs en Arnout en dat werkt erg fijn. Als wij vragen hebben, dan zijn ze altijd bereid te helpen. Vaak zijn ze al binnen een uur op locatie. De drempel is heel laag. Thijs en Arnout werken snel, zijn duidelijk in de uitleg die ze geven en erg vriendelijk en behulpzaam”.  

“Voor ons werkt het zo veel prettiger. Eerder hadden wij schermen van verschillende leveranciers en moesten wij met verschillende partijen schakelen. Nu hebben wij alles bij Windside Digital en dat werkt voor ons”. 

Wat heeft Windside Digital voor jou opgelost?

“Naast de eerder genoemde elementen hebben zij ook veel kleinere dingen opgelost. Wij ontvangen regelmatig gasten op ons kantoor. Als de schermen niet aangesloten zijn op een laptop, dan worden er foto’s van onze eerdere evenementen getoond. Dat ziet er zo gelikt uit!” 

“En het gemak waarmee we nu met elkaar kunnen samenwerken. In een project zijn er verschillende mensen die iets willen vertellen. Hoe fijn is het dan dat je heel gemakkelijk van scherm kunt wisselen? Zonder gebruik te maken van een kabel kun je binnen een paar seconden wisselen van scherm. Dat is echt een professionaliseringsslag”. 

“Windside Digital heeft ons geholpen om ons professioneler te presenteren. Moderner ook. We kunnen snel, fijner en zonder zorgen werken”.