De transformatie naar het ontmoetingskantoor

Geen verplichte ritjes in de ochtendspits en ’s avonds weer aansluiten om naar huis te gaan. Het hybride werken maakt het mogelijk om de files te vermijden en eerst even thuis de mailbox leeg te maken en dan voor een ontmoeting met je collega’s naar kantoor te gaan. 

Meer en meer bedrijven transformeren van een traditioneel kantoor naar een plek waar collega’s elkaar kunnen ontmoeten. Voor een projectdag, een gezellige borrel of een werkoverleg. 

Het hybride werken heeft er ook voor gezorgd dat die nieuwe collega die een stuk verder van het werk woont, wél aangenomen kan worden. Diegene kan namelijk prima vanuit huis of ieder ander willekeurige plek werken. Voor een ontmoeting tussen de thuisblijvers en kantoorgangers is de inrichting van een hybride vergaderruimte een must. 

De hybride vergaderruimte

Niet alleen het woord hybridevergaderruimte maakt kans om het woord van het jaar 2022 te worden, deze vergaderruimte vol technische hoogstandjes is volgens ons hét succes voor de hybride werkers in 2022. 

Naast het opnieuw inrichten van het kantoor wordt ook de vergaderruimte steeds vaker aangepast. Waar je eerst met geluk een beamer en een HDMI kabel tot je beschikking had, wordt de vergaderruimte steeds meer uitgerust met videoconference toepassingen.  

De perfecte interactie 

Hybride werken en vergaderen is meer dan alleen maar de fysieke scheiding tussen deelnemers die thuis de vergadering bijwonen en diegenen die in de vergaderruimte aanwezig zijn.  

Wil je een goede interactie tussen alle deelnemers van de vergadering en op kantoor, dan heb je meer nodig dan alleen een goed beeldscherm. Met deze tips maak je het kantoor future-proof:  

  • goed geluid door middel van luidsprekers en microfoons 
  • een beeldscherm waarop de gedeelde presentatie of andere vergaderstukken te zien is. En waarop alle online deelnemers goed zichtbaar zijn. 
  • een videoconference camera. Een camera dat meedraait naar de persoon die op dat moment het woord heeft. 
  • Online reserveren van ruimtes en weergeven op online scherm bij de ingang van iedere ruimte, altijd actueel bij last minut wijzigingen! 
  • Bezoekersinformatie bij de ingang van kantoor. 
  • Actueel menu op digitale schermen door het kantoor heen, zo weet iedereen wat er die dag geluncht kan worden!

Wij zien een verandering van de vergaderruimte die is ingericht voor de mensen die aanwezig zijn in de ruimte, naar een vergaderruimte die ingericht is voor de mensen die niet in de ruimte aanwezig zijn.  

Ben jij op zoek naar een goede oplossing voor het hybride werken op jouw kantoor? Neem dan contact met ons op. In een vrijblijvend gesprek nemen wij je mee in de mogelijkheden.