Een kijkje achter de schermen: maak kennis met Thijs Klaver

Windside Digital is een full service bedrijf dat diensten levert op het gebied van digital signage, narrowcasting, audiovisuele toepassingen en hybride vergaderruimten. Maar vooral een bedrijf dat jou als ondernemer wil helpen om je bedrijf of merk zichtbaar te maken. En daar gaan Thijs Klaver en Arnout Koning heel ver in. Benieuwd naar deze mannen? Met Arnout hebben we laatst al kennis gemaakt, dus nu is Thijs aan de beurt!

Hoi Thijs! Vertel, wie ben je? Wat doe je?

“Ik ben Thijs en ik woon in het mooie Amstelveen met mijn vrouw en 2 kinderen.

Ik ben de andere helft van Windside Digital en verzorg de inkoop, alle operationele zaken, het projectmanagement en een groot deel van de finance. Ik waag af en toe een poging om beter te worden in marketing maar dat wil nog niet zo vlotten.

Ik ben niet de stilste, misschien zelfs wel een beetje luidruchtig. Verder ben ik een Pietje Precies en kom ik altijd mijn afspraken na. Lukt dat niet? Dan laat ik je dat weten, ik communiceer helder en op tijd. Mijn lijfspreuk is ’afspraak is afspraak’, heel logisch toch?”.

Wat moeten wij echt over jou weten?

“Dat ik best wel dwangmatige trekjes heb 😉. “Mijn sleutels liggen altijd op dezelfde plek, de afstandsbedieningen horen naast elkaar te liggen en als ik ‘s ochtends wakker word, hou ik altijd dezelfde volgorde aan. Als projectmanager is dwangmatigheid overigens wel een goede eigenschap!

Wat weten veel mensen niet over jou?

“Wat mensen niet van mij weten, is dat ik heel veel spelcomputers thuis heb. Ik ben een echte game nerd”.  Op de vraag of Thijs deze dan spaart, is hij resoluut: “Nee, vanaf mijn 12e ben ik al verslingerd aan computerspelletjes (1e spelcomputer was een Atari 2600). Deze computer heb ik nog steeds, net als al mijn andere spelcomputers”.

Game je nu ook nog wel eens? “Jazeker, ik word daar relaxt van. Nog steeds. Als het kan, zou ik dagelijks willen gamen, maar daar heb ik de tijd niet voor”. Thijs besteedt nu zijn tijd aan de business, zijn kinderen van 12 en 16 jaar en hij is (tegenwoordig) ook nog eens 2 tot 3 keer in de week in de sportschool te vinden! Geen wonder dat je dan ’s avonds op de bank ploft om een serie of voetbal te kijken. En met een seizoenkaart (eindelijk!) van Ajax is hij ook nog regelmatig in het stadion te vinden.

Waar word jij nu echt blij van?

“Van een avondje eten en drinken met vrienden. Ik verheug mij niet zo snel op dingen, maar die vrijdag of zaterdagavond… Lekker borrelen en eten met vrienden en slap ouwehoeren, dat vind ik leuk, daar hou ik echt van”. En zo nu en dan een stedentrip begin ik erg leuk te vinden. Berlijn was leuk en next stop is Praag in november.

Waarom heb je voor dit vak gekozen?

“Ik heb er niet bewust voor gekozen, ik ben er in gerold. Ik was op zoek naar een baan toen ik op mijn 20e met mijn huidige vrouw in Amsterdam ging samenwonen. Ik vond een baan bij een buitenreclamebedrijf (billboards en bushokjes). Ik heb daar 8 jaar in verschillende functies gewerkt. Daarna ben ik altijd blijven werken in de buitenreclame. Bij mijn laatste werkgever Exterion Media startte de samenwerking met Arnout. Wij hebben samen veel digitale projecten gedaan en the rest is history”.

Wat was het leukste project dat je gedaan hebt?

Daar hoeft Thijs niet lang over na te denken. “Dat was de uitvoering van het Klepierre contract in opdracht van blowUP media. In dit project heb ik alle facetten mogen uitvoeren en begeleiden. Van inkoop tot projectmanagement, van oriëntatie tot realisatie. Daarbij was de omvang van het project, de locaties maar ook de samenwerking met het blowUP team super. Als ik nu door Hoog Catharijne in Utrecht loop dan heb ik daar nog steeds een heel goed gevoel bij”.

Wat is jouw visie op en gedachten over digital signage?

“Digital signage is voor steeds meer bedrijven bereikbaar. Voor iedere klant en iedere behoefte is er wel een digitale oplossing. Het kan zo groot en klein als je budget het toe laat”.

“Beeld zegt zo veel meer dan teksten en zinnen. Met beeld maak je meer indruk, met alle toepassingen die nu mogelijk zijn. Vroeger was het een statisch plaatje op een scherm maar inmiddels kan er zoveel meer, de klant kan al zijn creativiteit kwijt. De schermen zijn ook nog eens in allerlei vormen leverbaar, zowel LED als LCD.

Wat zijn jouw drijfveren? Wat maakt deze branche zo uniek?

“Wat onze branche zo uniek maakt, is dat de ontwikkelingen snel gaan. Echt cool om bijvoorbeeld te zien hoe snel het hybride werken is overgenomen door het bedrijfsleven. Dat zorgt er voor dat er zoveel meer vraag is naar goede hybride vergaderruimten. Ik vind het heel leuk om bij dit soort projecten betrokken te zijn. En, nu ik zelfstandig ondernemer ben, heb ik meer invloed op mijn toekomst. Ik ervaar vrijheid!”

Wat maakt jullie een gouden duo? En hoe profiteert de klant hiervan?

“Wij zijn Mini en Maxi. Wij zijn elkaars tegenpolen maar vullen elkaar ook heel goed aan. Arnout is technisch erg goed en kan de klant direct een oplossing bieden. Ik zorg ervoor dat de oplossing vlekkeloos en op tijd gerealiseerd wordt bij de klant. Onze combinatie werkt gewoon heel goed”.

Wanneer rijd jij tevreden naar huis?

“Poeh, ik ga eigenlijk altijd tevreden naar huis. Sinds ik zelfstandig ondernemer ben, ga ik altijd met een goed gevoel naar huis. Maar ook een afgewerkt to do lijstje zorgt, dwangmatig als ik ben, voor een tevreden gevoel”.

Tijdens het interview met Arnout vroegen wij hem een vraag aan Thijs te stellen

Arnout stelde deze vraag: “Wanneer ben jij een tevreden mens als het gaat om toekomst van Windside Digital?”.

Thijs lacht en zou Arnout graag dezelfde vraag willen stellen. Maar het antwoord laat niet lang op zich wachten: “Wij hebben een mooi bedrijf opgezet dat ik groter wil maken. Als wij daarnaast iets terug kunnen doen voor de maatschappij dan  lijkt mij dat een mooi streven. Voor de toekomst is het belangrijk om aan circulariteit te doen, dat is wat mij betreft wel een verplichting als je ziet wat er met onze planeet gebeurt”.

Wil jij eens kennismaken met deze no-nonsens mensenmens én specialist op het gebied van digital signage en audiovisuele toepassingen? Neem dan contact op met Thijs: thijs@windsidedigital.nl.

Heb je het interview met Arnout gemist? No worries, je vindt het hele interview hier.