Narrowcasting is een effectieve manier om het shoppend publiek in winkels aan te spreken. Denk bijvoorbeeld aan mode- en schoenenwinkels. Voorraad, aanbiedingen of promoties: wat op dat moment actueel is, kan getoond worden. Door weergeven van dynamische visuals op digitale displays, kan je op een aantrekkelijke en creatieve manier leuke en mooie beelden tonen, zodat de aandacht van het winkelend publiek wat voor bij loopt, wordt getrokken. Met narrowcasting kan je als retailer belangrijke productinformatie benadrukken, verkoopacties stimuleren of speciale evenementen of aanbiedingen direct op je verkooppunt onder de aandacht brengen. Bovendien kunnen bedrijven, door gebruik te maken van moderne technologie zoals gezichtsdetectie software (is de persoon man, vrouw, jong, volwassen, etc?), hun boodschap nog meer op maat maken en advertenties tonen die relevanter zijn voor de persoon die ze bekijkt.   

Het is voor jou als retailer kosteneffectief en duurzaam; door digitale reclameoplossingen te gebruiken, kan je geld besparen op traditionele gedrukte reclamecampagnes. Omdat narrowcasting bovendien snel en gemakkelijk kan worden bijgewerkt, hoef je geen geld uit te geven aan het voortdurend vervangen van verouderde advertenties of posters.  

Digital Signage in winkels creëert ook een uniek platform voor adverteerders om campagnes op maat te maken die gericht zijn op specifieke winkeldemografie. Adverteerders kunnen ervoor kiezen hun inhoud af te stemmen op het tijdstip van de dag, de locatie in- of van de winkel, voetgangerspatronen of een aantal andere variabelen. Dit maakt het mogelijk het winkelend publiek relevante en actuele berichten te tonen, wanneer zij zich in- of voor de winkel bevinden.   


De betrokkenheid met het winkelend publiek vergroten, wordt bijvoorbeeld veel gedaan in schoenen-en modewinkels zoals Shoeby, M&S Mode, Ziengs en Omoda. Het is belangrijk je klant relevante content voor te schotelen. Hierbij valt te denken aan blogberichten over modetrends of seizoenstips, waarmee je klant op de hoogte blijft van de laatste trends. Door interactiviteit toe te voegen, zoals polls of quizzen op touchschermen, worden je klanten betrokken bij de content; die interactie leidt tot bijvoorbeeld het achterlaten van email adres, welke weer gebruikt kan worden voor nog persoonlijkere benadering. En vergeet daarbij niet dat je als retailer met online shops hier goed op kunnen inspelen door je klanten naar je online platform te trekken (denk aan tonen van QR-codes die leiden naar de laatste aanbiedingen). Zo word je klant optimaal bediend; ook buiten sluitingstijd van je fysieke winkel.