Laadpaal voorzien van display advertising 

Laadpalen zijn tegenwoordig natuurlijk niet meer weg te denken uit onze maatschappij. Het bedrijf Revolt biedt deze EV-oplaadpalen en doet dat nét even anders. Zij combineren de noodzaak van het opladen, met de mogelijkheid om te adverteren via digitale schermen. Superslim en innovatief. Zo wordt je laadervaring echt een experience! Hoe gaaf! 

Over Revolt 

Rutger, samen met Jeroen eigenaar bij Revolt, zorgt er met zijn team voor dat de transitie naar duurzame mobiliteit werkelijkheid wordt. Dat doen zij door het bieden van laadpaaloplossingen. Bij deze mooie uitdaging hebben ze de hulp ingeroepen van Windside Digital. Wij spraken met Rutger over deze samenwerking. 

Nou, over energie gesproken. De energieke Rutger vertelt enthousiast over de oprichting van Revolt. “Samen met Jeroen hebben wij Revolt in januari 2020 opgericht. Jeroen is verantwoordelijk voor de commerciële kant en media. Ik hou mij bezig met het opleveren van projecten, de operatie, de financiën en de  partners. 2020 was echt ons innovatiejaar. In de 2,5 jaar dat we nu bestaan, hebben wij heel veel mensen gesproken. Als je iets wilt oplossen voor de klant, de pijnpunten wil wegnemen, dan moet je wel weten welke uitdagingen zij zien bij de transformatie”. 

Van laadpaal naar displayadvertising

“Om een gereduceerd tarief te kunnen bieden aan de eindgebruikers zijn wij op zoek gegaan naar het genereren van andere inkomsten met onze laadpalen. Zo kwamen wij op het idee om displays in de laadpaal te integreren en advertentieruimte aan te gaan bieden. Een hele andere tak van sport. Daar kwam de expertise van Arnout en Thijs heel goed van pas”. 

Op de vraag waarom de keuze op Windside Digital is gevallen, geeft Rutger resoluut antwoord: “Iedereen kent de geijkte oplossingen als de abri’s en billboards. Maar als startup wilden wij verder kijken. Via via kwamen wij met Arnout in contact. Windside Digital was toen nog niet opgericht: Arnout adviseerde ons hoe wij werkende displays konden implementeren in de palen. Omdat de palen buiten staan, moeten de displays waterdicht en bestand tegen temperatuurverschillen zijn. Daar heeft Arnout een goede oplossing voor gevonden”. 

Opschalen en netwerken

Rutger vertelt enthousiast over de vervolgstap. “Wij zijn geen mediabedrijf maar we wilden wel advertentieruimte gaan vermarkten. Vanaf dat moment kwam Thijs erbij. Thijs kon ons goed informeren door zijn jarenlange ervaring in outdoor advertising én heeft een heel groot netwerk”. 

Windside Digital is niet zomaar een leverende partij in deze hele innovatieve oplossing. Rutger vertelt verder over het partnership dat zij met Windside zijn aangegaan. “Wij hebben alle uitvoerende werkzaamheden uitbesteed. Hiervoor maken wij gebruik van exclusieve partners waaronder Windside. Thijs en Arnout adviseren ons op het gebied van media. Zij adviseren ons in welke keuzes wij kunnen maken en helpen ons bij het opschalen en het vergroten van ons netwerk”. 

Na de implementatie houdt de samenwerking met Windside niet op. De samenwerking met Thijs en Arnout blijft intensief. “Een heel andere ervaring dan wij eerder hebben gehad met een leverancier. Wij kregen laadpalen geleverd en dat was het dan. We kregen nagenoeg geen support”. 

“Wij waarderen Thijs en Arnout heel erg. Zij zijn intrinsiek gemotiveerd om er een succes van te maken. Bij een Startup is een lange termijnvisie belangrijk en dat begrijpen beide heren erg goed”. 

De sportieve levensgenieter sluit het gesprek af met een enorm gevoel van trots. “Het is zo mooi om te zien waar we nu staan. Met de hulp van veel mensen, waaronder Arnout en Thijs, zijn we gekomen waar we nu staan. Een groeiend bedrijf waar 16 mensen werken!’